Welcome to LEhan official blog ! Thanks for visit my blog . Please leave your comment at my shoutbox :)

Follower

Cinta ? Mean please :)

               Assalamualaikummm guyyyss :D
okayyy readers-2 semua . kat sini aku nak cerita pasal cinta . korang sume nehhh sebok bercinta , sanggup lupa kawan semata-mata kerana girlfiee or boyfiee korang . sanggup berkorban jiwa dan raga , lautan api sanggup direnangi n bagai-2 lha lagi . korang tau kea ap tu cinta ? dah kaji semua tentang cinta ? #kerekbhaiayatgua . okayy . tadi aku usha-2 lha blog orang . ntah mamat mana punya blog ntah aku usha . tetiba , aku terbaca lha satu entry nehhh . nak tahu tajuk entry diaa ap ? tajuk dia SEJENAK MENGENAI CINTA . mula-2 aku baca tajuk entry dia . aku rasa , tak lha menarik sangat . tapi hati aku tergerak pulak nak baca entry diaa :) nak tahu apa aku dapat ?



DEFINISI CINTA



  • Cinta bererti jika kita benar-benar mencintai seseorang kita tidak akan pernah berhenti memikirkan tentang mereka walaupun sesaat dan merasakan dialah segalanya.
  • Cinta adalah perasaan yang tak dapat dilihat dan di jelaskan tapi boleh dirasai dan jika kita benar benar menyintainya, kita sanggup mati untuk mereka 
  •   Cinta adalah segalanya.cinta hadir tanpa diundang..keikhlasan rasa cinta membangkitkan seribu kekuatan dalam jiwa dan diri kita. kerana cinta itu memberi sejuta rasa, tidak keterlaluan jika aku katakan cinta itu anugerah yang tidak terhingga.... 
  • Cinta membuatkan kita merasa bahagia dan selesa bila bersamanya dan  kita boleh menjadi diri kita sendiri, tak perlu make up,tidak perlu pakaian mewah semasa dengannya dan dia sentiasa merasakan kita adalah satu satunya insan yang dia sayangi. 
  • Cinta adalah menyintai, pengorbanan, kesetiaan, persefahaman,,saling perlu memerlukan dan sentiasa mengambil tahu
  • Cinta adalah mengambil berat tentang orang lain. Iaitu sentiasa menerima seadanya seseorang itu walau apa jua keadaan nya bukan kerana kelebihannya sahaja.
  • Cinta adalah perkongsian suka dan duka. Dia atau kita akan sentiasa ada di sisi dalam apa jua keadaan
  •  Cinta adalah persahabatan dan keluargaan
  • Cinta adalah dugaan paling besar tapi manis akhirnya, terpulanglah pada kita bagaimana kita menghadapinya
  • Cinta boleh membuatkan kita mengalirkan air mata.
  • Cinta mampu merubah memberikan kebahagiaan dalam hidup kita
okayyy . ni semua aku copy dari blog dia . HAHA . jahat kenn aku ? aku bukan saja-2 rembat . saje nak berkongsi kennn . Bak kata orang , Sharing is Caring . HAHA . Nak lagi ? amek . . .


Cinta …
Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi, jika kamu masih tidak dapat melupakannya.
Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan Kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.
Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan di benakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.  . Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurnia tersebut.

Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu menjadi emas, keruh menjadi hening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.


Okayyy !! nehhh jeh aku dapat dari blog diaa . haha . korang dah baca dah ? korang nak tau apa aku dapat lepas baca entry diaa ? aku rase macam aku ni baru lepas jumpa Doktor Cinta lha siuuutttt ! HAHA . memang terbaek lha . okayyy . nehhh jea yang dapat aku kongsi kennn tok korang . salah n silap harap korang maaf kan yeaa :) kbaiii !